Élménybeszámoló – TROB 2017 – Duna Aszfalt Kupa Bugac

Majer Viktor

Az utóbbi időben nem sok versenyen tudtam indulni főként műszaki és pénzügyi okokból, ezért nagyon örültem, hogy a 2017-es évadot ismét egy “hazai” futammal tudtam indítani. A Terep Rally Országos Bajnokság első fordulója immáron több éve Bugacon zajlik, ami nekem ideális, hiszen a verseny a lakóhelyem és a szülőfalum között kerül megrendezésre. Nem meglepő módon ez a homokos terep a kedvencem.

A motort az elmúlt év folyamán folyamatosan javítgattam, alakítgattam, mire sikerült felszerelnem egy KTM 640 Adventure 29 literes üzemanyagtartályát és a navigációhoz szükséges saját készítésű berendezéseket. A tank elsőre nagynak tűnik ehhez a típusú versenyhez, de ha lehetőség adódik szeretnék továbbra is indulni néhány tájékozódási versenyen, ahol viszont az üzemanyagért tett kitérőknek elég nagy szerepe van a végeredményben. Mindenesetre kíváncsian vártam mennyire bírja a barkácsolt technika a két napos rázótesztet.

Előkészületek

A pénteki nap a dokumentációé és a gépátvételé volt. A kecskeméti Gokart Hotelben megtörtént a nevezések lezárása, kiosztották a szükséges rajtszámokat, kötelező támogatói matricákat. Ezeket és a nyomkövető GPS-t a technikai gépátvételre fel kell szerelni a járművekre. Miután mindent felraktam a motorra, elmentem a gépátvétel helyszínére a Gumi Sped Kft-hez, ahol kiderült, hogy a motorosoknak a Gokart Hotel parkolójában van az átvétel. Ezt kicsit furának tartottam mert a versenykiírásban ez nem szerepelt és az adminisztrációnál sem említették. Szerencsére a motorral és a felszereléssel minden rendben volt, a zajszint mérés eredménye is a határértéken belül maradt. Ekkor már érkezett néhány olyan információ, hogy a pénteki szakasz nem kerül megrendezésre, de többet, biztosat majd csak az eligazításkor ígértek. A motort beraktam a parc fermébe, majd hazamentem. Rövid vacsora után visszamentem az eligazításra. Itt megerősítették a korábban hallottakat, sőt közölték, hogy a hivatalos rajtceremónia is elmarad. Ezt nagyon sajnáltam, biztos jól jött volna egy kis hírverés a rendezvénynek a város egyik legszebb részén. Miután feloldották a járművekre vonatkozó zárlatot Rajsli Levente kollégámmal bepakoltuk a motort a szervizkocsiba és hazamentünk.

Szakaszgyőzelem

Szombat reggel még gyorsan összeállítottam az itinert és leautóztam Bugacra. Sikerült időben érkeznem és a szervizparkban előkészíteni a felszerelést, hogy beérve minden kéznél legyen. A szombati napra 3×107 Km versenytáv és pár kilométer összekötő szakasz várt ránk. Ügyeltem a menetlevélben szereplő idők betartására, majd rendben el is sikerült rajtolni. Nem mertem nagyon húzni a gázt, mert nem volt elegendő alkalmam az újonnan összeépített motor megfelelő kitesztelésére. Tartottam az általam épített üzemanyagrendszer összeomlásától és a fejegység elektronikai és mechanikai problémáitól. Mindezek ellenére hamarosan utolértem az előttem haladó két motorost. Megelőzni nem tudtam volna őket és nem is volt célom, sőt próbáltam óvatosabban haladni. A többiekkel ellentétben én csak egy rövid szakaszon tévesztettem a navigációban egy leszakadt pályajelzés miatt, így meglepetésemre a szervizbe érve derült ki, hogy megnyertem az első szakaszt. Kezdők szerencséje. Életem másfeledik tereprally versenyén.

Az első mért szakasz után csalódottan tapasztaltuk, hogy a szervezésbe hiba csúszott és zárva van az egyetlen benzinkút, ahol lehetőség lett volna üzemanyagot vételezni. Mivel nem mindenki készült fel erre az eshetőségre – többek között én sem – úgy indultunk neki a második körnek, hogy nem biztos, hogy elég lesz az üzemanyag.

Egy elhamarkodott tankolás

A második körben már nem kellett olvasni az itinert, hiszen ugyanazt az utat jártuk be még egyszer és szerencsére végig fel tudtam idézni a fontos pontokat. Úgy éreztem gyorsabban is haladok, de közben folyamatosan aggódtam, hogy elég lesz-e a benzinem.

Sajnos hiába volt a gyors szervezkedés és a megfelelő időben és helyen megérkező üzemanyag. Mivel a mért szakaszon történő tankolás beleszámít az időbe, így elhamarkodottan csak pár litert engedtem a gépbe tölteni. Úgy saccoltam azzal már beérek a célba. Tankolás után nyugalomban folytattam a távot, mígnem a cél előtt 14 km-rel néhány rángás, durrogás után meg nem állt a motor. Elfogyott az üzemanyag. Toltam még egy-két kilométert, hogy egy rádiós ponthoz elérjek, de mire elért hozzám az utánpótlás, már kikéstem a harmadik kör rajtját.

Tankolás után bemotoroztam a szervizbe és összepakoltam a felszerelést, a motort pedig a verseny végéig beállítottam a parc fermébe.

Meghallgattam a beérkező motoros kollégák beszámolóit és megvártam az eredményhirdetést, amit sajnos az utolsó helyre toltak, az autósok, quadosok után. Így a négy motoros gyakorlatilag már csak egymásnak gratulálhatott.

A másfél nap alatt rengeteg tapasztalatot sikerült gyűjtenem. Kár, hogy így alakult, de a szakaszgyőzelem azért kárpótol némiképp. A cél úgyis csak a tanulás volt.

Ezúton szeretném megköszönni még egyszer a segítséget

– a Czencz Motors Kft-nek,

– az Autóüveg Kft-nek,

– a CAR-MAX Járműalkatrész Készítő Kft-nek,

– a Médiacenter Kft-nek,

valamint

Rajsli Leventének, Pasztorek Gábornak, Schiszler Gergőnek és a családomnak a sok apró segítséget!

0 0
Következő poszt

Budapest-Bamako Rally 2007

Előkészületek Aki már többé kevésbé átolvasta a honlapot észrevehette, hogy engem meglehetősen vonz a távoli vidékek megismerésének vágya és ha ezt meg lehet tenni, akkor főleg terepen teszem meg. Bár nem vagyok különösebben sportrajongó, de a Dakar és a tereprally igazán megmozgatja a fantáziámat. Ez a hóbort odáig fajult, hogy […]
Budapest-Bamako Rally 2007