Lassan újra beindul a hazai tereprally világ

Majer Viktor

A COVID19 vírus miatt kialakult helyzet teljesen felborította az idei terveket. Az elmaradt versenyek és edzések miatt már mindenki nagyon várja, hogy újra elrajtolhassunk és motorozzunk egy jót.

Már lassan fél év telt el, mióta utoljára írtam az oldalra. Ez idő alatt nagyon sok minden történt velem és velünk, hiszen egy olyan esemény rázta meg a világot, amiről még mind a mai napig nem tudjuk eldönteni, hogy annyira komoly volt-e mint amennyire beharangozták, és csak szerencsénk volt, hogy komolyabb baj nélkül megúsztuk, vagy összeesküvések sorozata áll a háttérben és csupán pénzügyi és politikai érdekütközések bábui voltunk ismét. Ezt nyilván másképpen éli meg az, aki hozzátartozóját vesztette el, a világ bármely pontján élte is át ezt, illetve az, aki viszonylag biztonságos körülmények között húzta meg magát. Nem is akarok erről többet regélni, a lényeg, hogy úgy néz ki mára normalizálódni kezd a helyzet és talán vissza tudunk térni a régi kerékvágásba.

A kijárási szigorítások enyhítésével végre mi is ki tudtunk már mozdulni. Először Dunaharaszti mellett egy jó kis erdős-homokos terepen tartottunk egy közös motorozást, ahol videós, fotós, drónos felvételeket interjút készítettek velünk. Szerencsére később további lehetőségek is adódtak a szórakozásra. Garamvölgyi Zoltán a hazai tereprally versenyek egyik szervezője idén is folytatta korábbi kezdeményezését és szervezett nekünk két “tereprally sulit”. Ezek olyan összejövetelek, ahol ismertetik a versenyzés szabályait, azok változásait és persze felügyelt körülmények között gyakorolhatunk is. Tázlárra csak mint látogató mentem el, Pápocra viszont újra összeraktam a motort egy új fejidommal felszerelkezve élveztem a kiválóan megszervezett rendezvényt. Sajnos az új szerkezetben a lámpa eltört, de ettől eltekintve nagyon izgalmas volt több mint 100 km-t majdnem verseny körülmények között megtenni. Azóta volt már egy harmadik tereprally suli is, amire sajnos nem tudtam elmenni, de úgy néz ki ez a rendezvény rendszeressé válik, ezzel is segítve a versenyzőket a felkészülésben, gyakorlásban.

A tavaly kitűzött céljaimat el tudtam érni és minden OB versenyen rajthoz álltam, sajnos a célba érés már nem zajlott ilyen sikeresen. Mindenesetre jó volt végre felmérni, hogy meg tudom csinálni. Ezek után 2021-re felemeltem a lécet és szerettem volna mindegyik versenyen rajthoz állni, de immáron egy új motorral. Ennek tükrében el is kezdtem hirdetni a gépet, de még jelentkező sem akadt rá. Utólag az okokat a nem megfelelő ár választásra vezettem vissza, na meg persze hogy még a szezon sem indult be. Kicsivel később már szállingóztak a hírek a COVID19 vírusról, karanténról és egyéb tiltásokról, ami aztán végképp betett a motor eladásának. Pár hete azonban történt valami és rendesen felgyorsultak az események.

Egyik szlovákiai  versenyzőtársunk Frantisek Uhrovcik még ősszel jelezte, hogy el akarja adni a gépét. Sokat beszéltünk róla a családban, de akkor abban a feltételben állapodtunk meg, hogy csak akkor jöhet új motor, ha a régi megy. Pár hete azonban Frantisek szólt, hogy a motort még nem adta el és ha érdekel, akkor nekem szívesen eladná és még az árat is lentebb vitte. Erre már nem lehetett nemet mondani és kivételesen a korábbi egyezség ellenére megvettük a motort. A Husqvarnát újra meghirdettem, kicsit én is lentebb vittem az árát és pár napon belül meg is lett a gazdája. Az új motor forgalomba helyezése jelenleg folyamatban van, de ha minden igaz hétvégén már megtehetjük az első közös kilométereket.

További jó hír, hogy a szezon első versenyét Bugacon júliusban mégis megrendezik. Addig viszont még össze kell szokni az új géppel, hogy a hazai pályán minél jobban teljesíthessek.

0 0