Élménybeszámoló – TROB Gyula

Majer Viktor
Majer Viktor #10 Skuba Cross-Country
Majer Viktor

Október első hétvégéjén került megrendezésre a Skuba Cross-Country tereprali futam Gyula-Kötegyán-Sarkadkeresztúr környékén. A versenyt eredetileg júliusra tervezték, de a csapadékos időjárás miatt a versenynaptárt módosítani kellett. Az esőt végül sikerült elkerülni, bár vasárnap reggel erős felhőzet és szemerkélő eső borzolta fel a kedélyeket. Az adminisztratív és technikai gépátvételek már pénteken lezajlottak, szombatra és vasárnapra 8 mért szakasz várt a versenyzőkre.

Versenysátor
Versenysátor

Szép számmal érkezett nevezés, jó volt látni, hogy az ismerős arcok mellett az utóbbi időben egyre több új versenyző is kipróbálja magát ebben a sportágban. A hazai versenyzők mellett cseh, lengyel, szlovák sporttársak emelték nemzetközi szintre a futamot.

Végre van ki ellen küzdeni
Végre van ki ellen küzdeni

Szombati visszafogott kezdés

Mivel az augusztusi Hungarian Baja futam óta a motorom szétszedett állapotban várta a felújítást, nem volt alkalmam felkészülni a gyulai versenyre. A szombati napon Sarkadkeresztúr határában mentünk négy szakaszt. Az első mért szakaszokban nem is mertem komolyabb tempót menni, mert tartottam tőle, hogy a frissen összerakott motor esetleg kellemetlen meglepetésekkel fog szolgálni. Délutánra kezdtem megnyugodni, hogy sem olajfolyás, sem más probléma nem jelentkezett, így elkezdtem fokozni a tempót és a magamnak kitűzött célt sikerült is elérni. Próbáltam szokás szerint a saját biztonsági szabályaim szerint motorozni, így nem lepett meg, hogy mindvégig a mezőny hátsó felében végeztem. A nap végén nyugodtan tettem be a parkolóba a motort és reméltem, hogy vasárnap legalább ugyanilyen eredménnyel fogom tudni folytatni a versenyt.

Husky a parc fermében
Husky a parc fermében

Vasárnap derűre ború

Másnap reggel hűvös, nedves idő fogadott bennünket, így én esőruhában vágtam neki az első két körnek. Gondoltam, később ha melegszik az idő a délutáni kettőre már a nap közbeni szervizben át tudok majd öltözni. A startponthoz érve próbáltunk infót szerezni az autósoktól, hogy milyen a pálya. Én tartottam tőle, hogy a hajnalban leesett csapadék túlságosan csúszóssá teszi az utakat. Az autósok ezt végül nem erősítették meg, viszont felhívták a figyelmünket a veszélyes pontokra. Sajnos ez nem mindenkihez jutott el és az egyik SBS egység balesetet szenvedett. Ennek következtében a motorosok és quadosok már csak majd fél óra csúszással tudtak indulni. Az elrajtolás után meglepődtem, hogy az út csak kissé csúszott, sőt néhol mondhatnám kellemesen fogta is a gumikat. Próbáltam a szombati lendületet folytatni, viszont kb az ötödik kilométernél a motorom hirtelen megállt és nem is volt hajlandó többet elindulni.

A magányos harcos esete

A hibajelenség alapján sejtettem, hogy ismét az üzemanyag ellátás akadozik. Hiába lett volna nálam szerszám, ezt a hibát a benzin leengedése nélkül nem lehet elhárítani, így mindenképpen vissza kellett juttatnom a motort a szervizbe. Kitoltam a motort az első rádiós ponthoz, majd onnan a következő műútig. Segítség híján kénytelen voltam bestoppolni Gyulára és az utánfutóval kimenni a motorért Kötegyánba. Ez idő alatt természetesen lement a délelőtti második futam is. A szervizben aztán az egyik lengyel csapat szerelője segítségével kb tíz perc alatt kijavítottuk a hibát és visszaálltam a versenybe. Természetesen ezért a kis közjátékért kaptam egy rendes időbüntetést, ami vissza is dobott az utolsó helyre. A reggeli baleset miatti csúszás következtében délután már csak egy mért szakaszt indítottak el, amin igazából már valóban csak végig akartam menni, hajtani már úgysem nagyon volt értelme.

Majer Viktor #10 Skuba Cross-Country
Majer Viktor

Az év eleji tervem az volt, hogy idén minden versenyen rajthoz tudjak állni és lehetőleg be is tudjam fejezni a versenyeket, eddig nem ment valami gördülékenyen, legalábbis ami a befejezéseket illeti. Egy verseny még hátra van, ha ott is el tudok indulni, akkor az éves célkitűzést teljesítettnek fogom tudni tekintetni. Egyelőre nem látok reális esélyt arra, hogy a mezőny elejében végezzek. Ehhez sokkal többet kellene motorozni és egy stabil technikai hátteret kell tudnom biztosítani. Ez a jövő évi terv része.

1 0
Következő poszt

Technomousse csomag Olaszországból

Már sok verseny feladásától megmentett volna, ha korábban alkalmam nyílik egy olyan defektgátló eszköz beszerzésére, amit a legtöbb tereprali és enduro motoros versenyző használ. Ez az eszköz a mousse, egy speciális szivacs, ami a gumiabroncs belsejében a gumibelsőt váltja ki. Gyakorlatilag tömör gumissá változtatja a kereket, így a szúró-vágó tereptárgyak […]
TechnoMousse Sahara